Obec
- Podrobnosti
Informace o zpracování osobních údajů (GDPR)
Ostrožská Lhota 25.5.2018
Obec Ostrožská Lhota, IČO 00 29 11 96, se sídlem 687 23 Ostrožská Lhota 148, jednající Antonínem Jelénkem, starostou obce, oznamuje, že
FUNKCI POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRO NI BUDE OD 25. KVĚTNA 2018 VYKONÁVAT:
Titul, jméno a příjmení: Mgr. Jarmila Miklíčková
E-mailová adresa: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Číslo mobilního telefonu: 702 015 904
INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
SPRÁVCE ÚDAJŮ: Obec Ostrožská Lhota
Kontakty na správce: www.ostrozskalhota.cz
Odpovědnost správce
Jako správce je obec odpovědna za veškerá zpracování osobních údajů v rámci některé agendy v obci. Dále vyřizujeme žádosti (např. o opravu, výmaz, o informaci o osobních údajích) a námitky. Poskytujeme informace o tom, jak a proč s osobními údaji nakládáme.
O řádné nakládání s osobními údaji se stará také pověřenec. Kontakt je uveden výše.
Úkoly pověřence
Na pověřence se také můžete obracet s jakýmikoliv dotazy, podněty a požadavky na uplatnění vašich práv, které se týkají přímo osobních údajů používaných v rámci některé agendy v obci, a to zejména, pokud se nechcete obrátit přímo na zástupce obce.
Pověřenec dotazy, požadavky a podněty odborně vyhodnotí, předá správci spolu s doporučením, jak je řešit, případně poskytne základní informace a konzultaci. Je vázaný mlčenlivostí a dodržuje důvěrnost. Odpovědný za vyřízení dotazů, podnětů, námitek a požadavků je výhradně samotný správce.
Práva občana
Pokud vaše osobní údaje používáme v rámci nějaké agendy v obci (odborně řečeno – naše obec je zpracovává jako správce), máte právo:
- Dotázat se zda je zpracováváme a žádat jejich kopii (čl. 15 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, dále používáme zkratku ON). V případě, že požadavek na poskytnutí těchto informací bude zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený, zejména opakovaný v krátké době, můžeme požadovat úhradu přiměřených nákladů.Zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený požadavek můžeme též odmítnout.
- Požadovat opravu svých nepřesných, neúplných údajů, požadovat jejich vymazání, pokud se zpracovávají neoprávněně, a požadovat, abychom jejich zpracování omezili(podrobněji čl. 16, 17 a 18 ON).
- Dále v případech, kdy zpracování probíhá proto, že tím plníme náš úkol ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým jsme pověřeni (čl. 6 odst. 1 písm. e) ON), anebo kvůli našemu oprávněnému zájmu (čl. 6 odst. 1 písm. f) ON), máte právo podat proti tomuto zpracování námitku (podrobněji čl. 21 ON).
- Dozvědět se o zpracování svých osobních údajů informace, vztahující se k jednotlivým agendám („účelům zpracování“).
- Pokud je zpracování osobních údajů založeno na tom, že jste nám k němu udělili souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. anebo čl. 9 odst. 2 písm. a ON), máte právo tento souhlas kdykoli souhlas. Souhlas odvoláte tak, že na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. zašlete zprávu, v níž uvedete, o jaký souhlas jde a že ho odvoláváte. Totéž můžete zaslat i listinnou zásilkou na naši adresu, uvedenou na začátku tohoto textu, anebo osobně.
- V dotazech, podnětech a požadavcích ke svým osobním údajům na sebe se musíte identifikovat a uvést kontakt, protože zpravidla budeme muset nejprve ověřit vaši totožnost. Vyřízení urychlíte, pokud se na nás obrátíte způsobem prokazujícím vaši totožnost, jako je datová schránka, e‑mail s uznávaným elektronickým podpisem anebo listinné podání s ověřeným podpisem, případně se na obecní úřad dostavíte osobně s průkazem totožnosti.
- Pokud nebudete spokojeni s vyřízením dotazu, požadavku nebo podnětu správcem, máte právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů. Předtím je ale vždy vhodné projednat problém s výše uvedeným pověřencem. Jeho úkolem je především právě dohlížet na to, zda s vašimi údaji pracujeme řádně a neporušujeme vaše práva.
Povinně zveřejňované informace podle zákona o ochraně osobních údajů
Informace zveřejňované podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
V souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zpřístupňuje Obecní úřad Ostrožská Lhota informace o účelu zpracování, kategoriích osobních údajů, kategoriích příjemců, kategoriích subjektu údajů a době uschování osobních údajů.
Podle ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) uvedeného zákona jsou osobní údaje uchovávány pouze po dobu, která je nezbytná k účelu jejich zpracování.
Vyřizování žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v návaznosti na zákon č. 500/2004 Sb., správní řád |
Jméno, Příjmení, Datum narození, Adresa místa trvalého pobytu, adresa bydliště a adresa pro doručování; účastník řízení |
Zákazníci (klienti) – žadatelé o informace a jejich zástupci |
5 let |
Vydávání prvoinstančních rozhodnutí ve správním řízení |
adresní a identifikační údaje účastníka řízení |
Účastníci řízení, osoby oprávněné nahlédnout do spisové dokumentace na základě zákona, orgány rozhodující o odvolání, orgány provádějící přezkum rozhodnutí |
5 let |
Vyjádření, stanoviska, připomínky |
adresní a identifikační údaje účastníka řízení |
Obec Ostr. Lhota, fyzické a právnické osoby jako dotčené osoby |
5 let |
Správní řízení |
Jméno, příjmení, adresa, datum narození Dotčené osoby |
Úřední osoby, Dotčené osoby |
20 let |
Vyjádření |
Žadatel, jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt, popř. adresa pro doručování |
žadatel, projektant, dotčené orgány státní správy |
|
Vyřizování stížností 500/2004 Sb.správní řád |
Stěžovatel, adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Opatrovník osob neznámého pobytu 500/2004 Sb. správní řád |
Účastník správního řízení s neznámým pobytem Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
10 let |
Legalizace, vidimace Ověřování pravosti podpisu,ověřování shody opisu nebo kopie s listinou –ověřování pravosti 21/2006 Sb. vyhl.36/2006 Sb. |
Žadatel Adresní a identifikační údaje |
Matrika |
10 let |
Výkon matriční agendy 301/2000 Sb. o matrikách ,jménu a příjmení |
Občané Adresní a identifikační údaje |
Matrika |
I 100 let od posledního zápisu v matriční knize |
Seznam voličů 62/2003 Sb.o volbách do Evropského parlamentu |
Voliči Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Seznam voličů 491/2001 Sb.,o volbách do zastupitelstvech obcí |
Voliči s trvalým pobytem ve městě Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Správa místních poplatků 280/2009 Sb., daňový řád |
Poplatníci Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Evidence dokumentů 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě |
Adresní a identifikační údaje |
podatelna |
5 let |
Dohled nad hospodařením příspěvkový org. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech úz.rozpočtů 563/91Sb., o účetnictví 128/2000 Sb.o obcích |
Adresní a identifikační údaje Popisné údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Kontrola hospodaření 128/2000 Sb. O obcích 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech úz.rozpočtů 563//1991 Sb., O účetnictví |
Adresní a identifikační údaje Popisné údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Evidence obyvatel 133/2000 Sb., |
Žadatelé Adresní a identifikační údaje Citlivé údaje |
Matrika |
50 let od úmrtí nebo odstěhování občana |
Pojistné a nájemní smlouvy, smlouvy o poskytnuté dotaci 128/2000Sb., o obcích 40/1964 Sb., občanský zákoník 513/1991 Sb., obchodní zákoník |
Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Personální a mzdová agenda, 262/2006 Sb., Zákoník práce 582/1991 Sb., o organizaci a provádění soc. zabezpeční 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění |
Zaměstnanci města Adresní a identifikační údaje |
Mzdové |
50 let |
Smlouvy o nájmu nemovitostí 40/1964 Sb., občanský zák. |
Adresní a identifikační údaje |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Uplatňování práv a povinností jako zadavatele veřejné zakázky dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách |
Adresní a identifikační údaje: Jméno, Příjmení, Datum narození, Adresa místa trvalého pobytu, Adresa pro doručování, IČ, DIČ, Informace o zápisu v ŽR nebo OR či jiném rejstříku; Popisné údaje: Číslo účtu, banka, u níž je účet veden; dodavatelé, zájemci nebo uchazeči o veřejnou zakázku |
Obec Ostr. Lhota, subjekty veřejné správy na základě zvláštního zákona, subjekty, které prokáží právní zájem (uchazeči o veřejnou zakázku), soudy |
5 let |
Vyřizování žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., osvobodném přístupu k informacím v návaznosti na zákon č. 500/2004 Sb., správní řád |
Jméno, Příjmení, Datum narození, Adresa místa trvalého pobytu, adresa bydliště a adresa pro doručování; účastník řízení |
Zákazníci (klienti) – žadatelé o informace a jejich zástupci |
5 let |
Vydávání prvoinstančních rozhodnutí ve správním řízení (vedení řízení dle zákona č. 13/1997 Sb o pozemních komunikacích včetně prováděcích vyhlášek a zák.č. 500/2004 Sb. Správní řád) |
adresní a identifikační údaje účastníka řízení – dotčené osoby |
Účastníci řízení, osoby oprávněné nahlédnout do spisové dokumentace na základě zákona, orgány rozhodující o odvolání, orgány provádějící přezkum rozhodnutí |
bez omezení |
Vyjádření, stanoviska, připomínky |
adresní a identifikační údaje účastníka řízení |
Obec a OÚ Ostr.Lhota fyzické a právnické osoby jako dotčené osoby, projektanti |
5 let |
Evidence nájemců bytových a nebytových prostor |
adresní a identifikační údaje nájemce |
Obec Ostr.Lhota, úřední osoby, dotčené osoby |
5 let po ukončení nájmu |
Evidence účastníků smluvních vztahů a smluv |
Jméno,příjmení, rodné číslo, bydliště, číslo účtu a název peněžního ústavu Účastníci smluvních vztahů |
Obec Ostr. Lhota, správní orgány, soudy |
Bez omezení |
nájemní smlouva, smlouva o výpůjčce, kupní smlouva, darovací smlouva, smlouva o věcném břemeni, smlouva o budoucí smlouvě |
žadatel titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností u jiných subjektů obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména, a příjmení osob, které jsou jejich statutárními zástupci |
Obec a OÚ Ostr. Lhota, katastrální úřad, soudy |
Bez omezení |
Žádost o dotace (elektronicky) |
osobní údaje k identifikaci žadatele - název, IČO, jméno, příjmení, titul statutárního zástupce, adresa sídla, číslo účtu a název peněžního ústavu žadatele |
Zlínský kraj |
5 let |
Evidence Smluv na kult. vystoupení (elektronicky, pís. formou) |
Jméno, Příjmení, Adresa místa trvalého pobytu, adresa bydliště, popř. IČO |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
Evidence jubilantů do Společ. kroniky (elektronicky, pís. formou) |
Osobní údaje – jméno, příjmení, adresa bydl., datum narození |
OÚ Ostr. Lhota |
1 rok |
evidence smluv k akcím (elektronicky) |
adresní a identifikační údaje: příjmení, jméno, adresa bydliště |
OÚ Ostr. Lhota |
5 let |
- Podrobnosti
1. Název Obec Ostrožská Lhota |
Obec Ostrožská Lhota jako základní územně samosprávný celek je založena na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čl. 99 tohoto právního předpisu. 2. Důvod a způsob založení Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů. Nadřízeným správním orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy. V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR. |
- Starosta obce
- Místostarosta obce
- Zastupitelstvo obce - 15 členů
- Kontrolní výbor - 3 členů
- Finanční výbor - 3 členů
- Rada obce - 5 členů
3. Organizační struktura
Obecní úřad
- Příspěvkové organizace zřizované obcí:
- Základní škola a mateřská škola Ostrožská Lhota, p.o., IČ 70 93 84 91
- Centrum Otevřená škola, p.o., IČ 70 95 65 88
4. Kontaktní spojení
4.1.Kontaktní poštovní adresa
Obec Ostrožská Lhota
Ostrožská Lhota č.p. 148
687 23
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Ostrožská Lhota
Ostrožská Lhota č.p. 148
687 23
4.3. Úřední hodiny
Po 7:00 – 11:30 12:30 – 17:00
Út neúřední den
St 7:00 – 11:30 12:30 – 17:00
Čt 7:00 – 11:30 12:30 – 15:00
Pá 7:00 – 11:30 12:30 – 13:30
4.4. Telefonní čísla
Telefon starosta obce 725 121 038
Telefon kancelář 606 028 041
4.6. Adresa internetové stránky
Internetové stránky www.ostrozskalhota.cz
4.7. Adresa e-podatelny
Adresa e-podatelny Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Datová schránka uhsbb7u
- Případné platby lze provést
- V hotovosti na pokladně obecního úřadu v úřední dny
- Účet obce ČS, a.s., č.ú. 1543074369/0800
- IČ 00291196
- DIČ CZ00291196
- Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
Územní plán obce
Povodňový plán obce
Program rozvoje obce
Zpráva o přezkoumání hospodaření obce
8.2. Rozpočet
Rozpočty obce jsou na http://www.ostrozskalhota.cz/cs/obec/rozpocet-obce-rozpoctova-opatreni
- Žádosti o informace
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu obecního úřadu, za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu obce, nebo do datové schránky obce. |
Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na obecním úřadě obce v úředních hodinách. Elektronické podněty je třeba adresovat na elektronickou podatelnu obce, nebo do datové schránky obce. Proti rozhodnutí města, jako povinného subjektu dle InfZ, kterým město odmítlo poskytnout informaci na základě žádosti, lze podat odvolání dle § 16 InfZ. § 16 Odvolání Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí lze podat odvolání. · Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení žádosti. · Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit. Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout. |
Poznámka: Kde je v tomto dokumentu použita zkratka "InfZ", je jí myšlen zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Příjem žádosti a další podání
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu obecního úřadu (viz bod 4.1), za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu obce nebo do datové schránky obce. |
|||
Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na městském úřadě města v úředních hodinách. schránky obce. |
11. Opravné prostředky
Na postup obce při vyřízení žádosti o informaci dle InfZ lze podat stížnost dle § 16a InfZ.
- 16a
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
- Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
- Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. a), b) nebo c) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
- postup povinnému subjektu potvrdí,
- povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil, případně předložil žadateli konečnou licenční nabídku, nebo
- usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti.
- Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že:
- výši úhrady nebo odměny potvrdí,
- výši úhrady nebo odměny sníží; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti, nebo
- povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působnosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
- Rozhodnutí podle odstavců 6 a 7 se oznamuje žadateli a povinnému subjektu. Proti rozhodnutí vydanému podle odstavců 6 a 7 se nelze odvolat. Jde-li však o rozhodnutí podle odst. 6 písm. c), nelze se odvolat pouze v případě, kdy rozhodl nadřízený orgán určený podle § 178 odst. 2 věty poslední správního řádu nebo podle § 20 odst. 5 tohoto zákona.
- Je-li poskytnuta informace podle odstavce 6 písm. c), žadatel může ve smyslu odstavce 1 písm. a) nebo c) postupovat obdobně.
- Formuláře
Potřebné formuláře si můžete vyzvednout na obecním úřadě v úřední dny.
- Předpisy
14.1. Nejdůležitější používané předpisy
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů. |
14.2. Vydané právní předpisy Právní předpisy obce jsou dostupné na internetových stránkách obce: http://www.ostrozskalhota.cz/cs/obec/vyhlasky-obce. |
15. Úhrady za poskytování informací
15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad je vypracován v souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím. 15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací |
Žádná usnesení vydaná dle § 16a odst. 7 InfZ nebyla doposud přijata. |
16. Licenční smlouvy
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zprávy jsou na: http://www.ostrozskalhota.cz/cs/obecni-urad/informace-dle-zakona-c-106-1999-sb
Informace dle přílohy č.2 vyhlášky
Více informací naleznete na internetové adrese http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/708
18. Profil zadavatele obce Ostrožská Lhota
Více informací naleznete na internetové adrese http://www.tenderarena.cz/profily/ostrozskalhota
- Podrobnosti
Zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce.
Zastupitelstvu obce je vyhrazeno
a) schvalovat program rozvoje obce,
b) schvalovat rozpočet obce, závěrečný účet obce a účetní závěrku obce sestavenou k rozvahovému dni,
c) zřizovat trvalé a dočasné peněžní fondy obce,
d) zřizovat a rušit příspěvkové organizace a organizační složky obce, schvalovat jejich zřizovací listiny,
e) rozhodovat o založení nebo rušení právnických osob, schvalovat jejich zakladatelské listiny, společenské smlouvy, zakládací smlouvy a stanovy a rozhodovat o účasti v již založených právnických osobách,
f) delegovat zástupce obce, s výjimkou § 102 odst. 2 písm. c), na valnou hromadu obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast,
g) navrhovat zástupce obce do ostatních orgánů obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast, a navrhovat jejich odvolání,
h) vydávat obecně závazné vyhlášky obce,
i) rozhodovat o vyhlášení místního referenda,
j) navrhovat změny katastrálních území uvnitř obce, schvalovat dohody o změně hranic obce a o slučování obcí,
k) určovat funkce, pro které budou členové zastupitelstva obce uvolněni,
l) zřizovat a rušit výbory, volit jejich předsedy a další členy a odvolávat je z funkce,
m) volit z řad členů zastupitelstva obce starostu, místostarosty a další členy rady obce (radní) a odvolávat je z funkce, stanovit počet členů rady obce, jakož i počet dlouhodobě uvolněných členů tohoto zastupitelstva, zřizovat a zrušovat výbory, volit jejich předsedy a další členy a odvolávat je z funkce,
n) stanovit výši odměn neuvolněným členům zastupitelstva obce,
o) zřizovat a zrušovat obecní policii,
p) rozhodovat o spolupráci obce s jinými obcemi a o formě této spolupráce,
r) rozhodovat o zřízení a názvech částí obce, o názvech ulic a dalších veřejných prostranství,
s) udělovat a odnímat čestné občanství obce a ceny obce,
t) stanovit zásady pro poskytování cestovních náhrad členům zastupitelstva obce,
u) rozhodovat o peněžitých plněních poskytovaných fyzickým osobám, které nejsou členy zastupitelstva obce, za výkon funkce členů výborů,
v) rozhodovat o zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení a zrušení veřejného neziskového ústavního zdravotnického zařízení, navrhovat zástupce do jeho dozorčí rady a rozhodovat o převodu vlastnického práva k majetku, s nímž hospodaří veřejné neziskové ústavní zdravotnické zařízení nebo o jeho pronájmu v případech, kdy to stanoví zvláštní právní předpis ,
y) plnit úkoly stanovené zvláštním právním předpisem.
Zastupitelstvu obce je dále vyhrazeno rozhodování o těchto právních jednáních:
a) nabytí a převod nemovitých věcí včetně vydání nemovitostí podle zvláštních zákonů, převod bytů a nebytových prostorů z majetku obce,
b) poskytování věcných darů v hodnotě nad 20 000 Kč a peněžitých darů ve výši nad 20 000 Kč fyzické nebo právnické osobě v jednom kalendářním roce,
c) poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 50 000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí,
d) uzavření smlouvy o společnosti 44) a poskytování majetkových hodnot podle smlouvy o společnosti 44), jejíž je obec společníkem,
e) peněžité i nepeněžité vklady do právnických osob,
f) vzdání se práva a prominutí dluhu vyšší než 20 000 Kč,
g) zastavení movitých věcí nebo práv v hodnotě vyšší než 20 000 Kč,
h) dohody o splátkách s lhůtou splatnosti delší než 18 měsíců,
i) postoupení pohledávky vyšší než 20 000 Kč,
j) uzavření smlouvy o přijetí a poskytnutí úvěru nebo zápůjčky, o převzetí dluhu, o převzetí ručitelského závazku, o přistoupení k závazku a smlouvy o společnosti 44),
k) zastavení nemovitých věcí,
l) vydání komunálních dluhopisů.
SEZNAM ČLENŮ ZASTUPITELSTVA OBCE
po ustavujícím zasedání Zastupitelstva obce Ostrožská Lhota
konaném dne 14. 10. 2022
Dominiková Milena, ODS
Frantová Hana, SNK
Hájková Jarmila, SNK
Hyrák Vojtěch, SNK
Jelének Antonín, KDU-ČSL
JUDr. Ježková Blanka, SNK, místostarostka obce
Mach Silvestr, KDU-ČSL
Ing. Miklíček Marek, SNK, člen rady
Ing. Pavelka Miroslav, KDU-ČSL, člen rady
Mgr. Polášková Alena, SNK
Mgr. Radochová Hana, SNK
Ing. Arch. Radochová Martina, SNK
Štěpánová Jitka, ODS, členka rady
Ing. Tuháček Roman, SNK, starosta obce
Ing. Zajícová Eva, ODS
- Podrobnosti
Radu obce tvoří starosta, místostarosta a další tři členové rady volení z řad členů zastupitelstva obce. Počet členů rady obce je lichý a činí nejméně 5 a nejvýše 11 členů, přičemž nesmí přesahovat jednu třetinu počtu členů zastupitelstva obce. Rada obce se nevolí v obcích, kde zastupitelstvo obce má méně než 15 členů.
Radě obce je vyhrazeno
a) zabezpečovat hospodaření obce podle schváleného rozpočtu, provádět rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem obce,
b) plnit vůči právnickým osobám a organizačním složkám založeným nebo zřízeným zastupitelstvem obce, s výjimkou obecní policie, úkoly zakladatele nebo zřizovatele podle zvláštních předpisů, nejsou-li vyhrazeny zastupitelstvu obce
c) rozhodovat ve věcech obce jako jediného společníka obchodní společnosti,
d) vydávat nařízení obce,
e) projednávat a řešit návrhy, připomínky a podněty předložené jí členy zastupitelstva obce nebo komisemi rady obce,
f) stanovit rozdělení pravomocí v obecním úřadu, zřizovat a zrušovat odbory a oddělení obecního úřadu
g) na návrh tajemníka obecního úřadu jmenovat a odvolávat vedoucí odborů obecního úřadu v souladu se zvláštním zákonem
h) zřizovat a zrušovat podle potřeby, komise rady obce (dále jen "komise"), jmenovat a odvolávat z funkce jejich předsedy a členy,
i) kontrolovat plnění úkolů obecním úřadem a komisemi v oblasti samostatné působnosti obce,
j) stanovit celkový počet zaměstnanců obce v obecním úřadu a v organizačních složkách obce,
k) ukládat pokuty ve věcech samostatné působnosti obce; tuto působnost může rada obce svěřit příslušnému odboru obecního úřadu zcela nebo zčásti,
l) přezkoumávat na základě podnětů opatření přijatá obecním úřadem v samostatné působnosti a komisemi,
m) rozhodovat o uzavírání nájemních smluv a smluv o výpůjčce; tuto působnost může rada obce svěřit příslušnému odboru obecního úřadu nebo příspěvkové organizaci obce zcela nebo zčásti,
n) stanovit pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností,
o) schvalovat organizační řád obecního úřadu,
p) plnit úkoly stanovené zvláštním zákonem,
q) schvalovat účetní závěrku obcí zřízené příspěvkové organizace sestavenou k rozvahovému dni.
RADA OBCE
Ing. Tuháček Roman, starosta obce
JUDr. Ježková Blanka, místostarostka obce
Ing. Miklíček Marek
Ing. Pavelka Miroslav
Štěpánová Jitka
- Zastupitelstvo obce
- Usnesení zastupitelstva obce
- Rada obce
- Výbory zastupitelstva obce
- Vyhlášky obce
- Veřejnoprávní smlouvy
- Rozpočet obce, rozpočtová opatření
- Povodňový plán
- Sběrný dvůr
- Dar při narození dítěte
- Ceník poplatků
- Rozpočet PO a MOV
- Krizové řízení
- Úřední deska
- Informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
- Povinně zveřejňované informace dle vyhlášky 442/2006 Sb.
- Povinně zveřejňované informace dle zákona o ochraně osobních údajů
- Veřejné zakázky
- Výběrová řízení
- Záměry
Aktuality
- Močidla 14.12.2024 - 10.1.2025 ZAVŘENO
- Obecní úřad - 23.12.2024 - 3. 1. 2025 ZAVŘENO
- Nový jízdní řád - od 15.12.2024
- Zájezd - Polsko Osvětim
- Často kladené otázky k novému poplatku za odkládání odpadu z nemovité věci
- Sběrný dvůr - zimní provozní doba
- MANUÁL - JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT ODPAD
- Pracovní verze nového jízdního řádu
- Nový systém odpadového hospodářství - od 01.01.2025
- Kontejner na bioodpad
- Uložení stavební suti na sběrném dvoře
- Vybírání poplatků - odvoz kom. odpadu, psy, pronájem pozemku
- Svoz plastů v roce 2024
- UPOZORNĚNÍ POLICIE ČR - internetové podvody
- Přemístění kontejneru na železo
- Home /
- Obec /
- Úřední deska /
- Obec