Vytisknout

První sobotu v září se jel v dánském městě Randers Motokros národů ve třídě Classic Motocross. Členem vítězného týmu v kategorii 66+ byl Lhoťan Antonín Křápek.

Senzace!!! Antonín Křápek je mistr světa v týmovém motokrosu

Která dědina se může pochlubit, že má mistra světa? Naše Lhota ho od druhého víkendu v září má. Stal se jím Antonín Křápek, muž, jehož velkou láskou jsou motorky a motokros. Parádní úspěch vybojoval o druhém zářijovém víkendu. Známý motokrosový jezdec získal titul mistra světa v dánském městě Randers. Startoval v soutěži družstev. Startoval jako člen čtyřčlenného týmu ve věkové kategorii 66 +. Dvaasedmdesátiletý Antonín Křápek, hodnotí soutěž družstev, jako daleko náročnější než individuální závod.

„V jednotlivcích jsem skončil na mistrovství Evropy dvakrát na třetím místě, to není tak složité. Družstva jsou daleko náročnější. Jste čtyři na startu. Nikdo nesmí upadnout, nic se nesmí stát, všichni musíte přijet do cíle. Jeden člověk odstoupí a je konec, je po závodě,“ vysvětluje specifika týmového klání.

Na jeho slova málem došlo v průběhu závodu. Českému týmu hrozila diskvalifikace před startem do druhé rozjížďky. Antonín Křápek měl těsně před startem problémy s motorkou. „Nešla nastartovat, ani ťuk. Musel jsem si půjčit stroj od kamaráda z Mutěnic, který jel v kategorii 70+, jinak nás diskvalifikovali hned na startu.“

Křápkův servisman Martin Gál upřesnil závadu. „Odešla spojka, nešlo to nastartovat, rozletěl se spojkový koš,“ hlásí muž, který jezdí jako mechanik už bezmála dvacet let. „Po Evropě jedenáct a po závodech u nás asi osmnáct,“ upřesňuje.

V soutěži družstev startují všichni závodníci naráz. Jedou se dvě rozjížďky. Podle jednotlivého pořadí se potom počítá týmové umístění. „Stodůlka skončil první, Hanáček na druhém místě a Kozák kolem pátého místa, už přesně nevím. Já jsem skončil třináctý a desátý. Jelo asi osm družstev, v naší kategorii to bylo nejmíň. V jiné kategorii startovalo třeba i patnáct týmů,“ vysvětluje Křápek systém závodů a postěžoval si na počasí. „Celé čtyři dny propršelo, trať byla hodně těžká, náročná. Šlo o to, udržet motorku vůbec na trati. To jsem v životě nezažil.“

Celé družstvo Česka 66+ ve složení Jiří Stodůlka, Miroslav Hanáček, Karel Kozák, Antonín Křápek se stali šampióni před druhou Anglií a třetím domácím Dánskem. V této třídě podal nejlepší výkon Jiří Stodůlka, který dojel druhý a první. Miroslav Hanáček a Karel Kozák byli v obou rozjížďkách v první pětce, přičemž je skvěle doplňoval  Antonín Křápek, který skončil třináctý a desátý. Toto vítězství je historicky první v dané kategorii pro Českou republiku. I přesto se žádné velké oslavy po náročném závodě nekonaly.

„Jenom jsem si zazpíval s Mirkem Hanáčkem na slavnostním vyhlášení hymnu. Po závodech jsme chvilku poseděli, byli jsme unavení,“ povídá na závěr čerstvý šampión z dánského Randers a nejstarší muž týmu.

                                                                       Stanislav Dufka

                                                                       Foto: František Tureček, Martin Gál, std